Genç adam basketbolcu. Ama bildiğiniz gibi değil, bu işin tek adamı, virtüözü. Aynı zamanda doktor ama, mesleği ile hiç mi hiç ilgilenmiyor. Daha ziyade kadınlar çekmiyor ilgisini. Günlerden bir gün takımın kamp yapacağı tutar ve Uludağ yollarına düşerler. Fakat yolda başlarına bir kaza gelir ve kuşların uçmadığı, kervanların geçmediği bir köye varırlar. Zaten o sırada yollar kapanmış, varacakları yere varmalarının imkânı kalmamıştır. Tesadüf bu ya, köyün güzel mi güzel bir öğretmeni vardır. Yakışıklı delikanlılar öğretmenin etrafında dönmeye başlar ama şans sadece birinin yüzüne güler. Tahmin ettiniz herhalde. Bizim yakışıklı delikanlıya, yani Tarık Akan’a.

0174-filiz-akin-tarik-akan-1972-ses-dergisi-arsivleri-munir-ozkul-halitakcatepe-tatli-dillim-filmi-ne-zaman-cekildi (1)
TATLI DİLLİM — 1 Kasım 1972 tarihinde vizyona giren yönetmenliğini ve yapımcılığını Ertem Eğilmez’in üstlendiği, senaryosunu Sadık Şendil’in yazdığı, başrollerini Tarık Akan ve Filiz Akın’ın paylaştığı Komedi filmidir. Ayrıca film Kemal Sunal’ın ilk sinema filmidir. (Vikipedi)

PEK BİLİNMEYEN BİR KÖY
İsterseniz konuyu burada keselim ve gelelim gerçekten tepelerin arasına gizlenmiş, kuşların nadir uçtuğu ve filmcilerin ara sıra uğradığı Boğazköy’deki Arzu Film setine. Şu sıcaklar olmasa, biraz da su olsa, görenler Arzu Film ekibini tatilde zanneder. Nasıl zannetmesinler? Bir tarafta Filiz Akın dövene binmiş, neşe içinde buğday başaklarının arasında geziniyor. Diğer tarafta Tarık Akan samanların içine sere serpe uzanmış, ağzında bir çöp, gözlerini kapamış güneşleniyor. Durun efendim daha bitmedi. Münir Özkul, Ertem Eğilmez’in arabasına yayılmış transistörlü teypten müzik dinliyor. Üzerinde köylü urbaları.

0174-efes-pilsen-4-yasinda-1972-yilinda-bira-reklamlari-efes-pilsen-tombul-sise-yetmisler-gencler-egleniyor
EFES PİLSEN — Milyonların zevkle, neşeyle içtiği hakikî bira 4 yaşına basıyor. Nice yıllara, nice başarılara.

Diğer tarafta ise Halit Akçatepe kızlarına dert anlatıyor. Dert anlatmakla biter mi diyeceksiniz? Bitmez tabii. Ama burada durum başka. Akçatepe’nin şirin mi şirin iki kızı var. Itır’la Ebru. Itır 9 yaşında, Ebru ise 6’sını bitirmek üzere. İkisinin de filmde önemli rolleri var. Köyün muhtarı Münir Özkul’un torunlarını oynuyorlar. «Sev Kardeşim» filminin unutulmaz kekemesi Halit Akçatepe ise bu filmde konuşmayı hepten unutup dilsiz rolünde görünüyor. Set aralarında ise demin sözünü ettiğimiz gibi Itır’la Ebru’nun peşinden koşuyor.

0174-filiz-akin-tarik-akan-1972-ses-dergisi-arsivleri-munir-ozkul-halitakcatepe-tatli-dillim-filmi-ne-zaman-cekildi (3)
TATLI DİLLİM — Tarık Akan, Filiz Akın, Halit Akçatepe, Münir Özkul (1972, Ses Dergisi)

Set aralarında dedik. Aslında bu filmin set araları hayli uzun sürüyor. Ekip çalışmasıyla meydana gelen senaryonun üzerinde o kadar titizlikle duruyor, detaylar üzerinde öylesine uğraşılıyor ve bu da hayli vakit alıyor. Yeri gelmişken söyleyeyim: O zamana kadar başlarındaki bir dert de filmin adıydı. Sonunda bu mesele de halledildi ve oybirliği ile «Tatlı Dillim» kondu.

ASIL ZORLUK SONUNDA
«Tatlı Dillim» filmini Arzu Film’in sahibi Ertem Eğilmez yönetiyor. Kameraman Erdoğan Ergin’le devamlı işbirliği halinde. Onlara soracak olursanız işin daha rahat yerindeler. Gözlerini korkutan basketbol maçının çekimi. Tarık’ın takımı son derece hızlı bir şekilde oynayacak ve Akan, daha önce amatörce yaptığı bu sporu kamera karşısında tekrarlamak fırsatını bulacak.

0174-filiz-akin-tarik-akan-1972-ses-dergisi-arsivleri-munir-ozkul-halitakcatepe-tatli-dillim-filmi-ne-zaman-cekildi (4)
TATLI DİLLİM — Tarık Akan, Filiz Akın, Halit Akçatepe, Münir Özkul (1972, Ses Dergisi)

Biz gelelim yine köyümüze. İşin ilginç yanı, film ekibi platoda çalışırmış gibi rahat ve huzur içinde. Rahatsız eden yok, rahatsızlık ne kelime, yan gözle bakmıyorlar bile ekibe. Tabii bu durum en çok Münir Özkul’a rahat bir nefes aldırıyor. Nedeni çok basit. Özkul, son derece utangaç bir insandır. Söz gelimi, herhangi bir yerde «Aaa, bak Münir Özkul geçiyor» dediler mi, kızarır bozarır adeta yerin dibine geçer.

0174-butun-camasirlar-beyaz-degildir-1972-yilinda-deterjan-reklamlari-perboratli-pop-deterjan-afisi
EN KUDRETLİ POP — Çamaşırlarınız sadece temizlenmek değil, eski gerçek renklerine de kavuşmak ister. Maviyi masmavi, beyazı bembeyaz, yeşili yemyeşil yapmak için yeni formüllü POP kullanınız.

SANKİ TATİLDEYMİŞ GİBİ
Hayatından memnun olan bir ikinci kişi de Filiz Akın. O da rahat. Ama Filiz Akın’ın rahatlığı çalıştığı yerin tâbi güzelliğinden ileri geliyor. «Tatil yapıyorum sanki» diyor genç yıldız. «Köy havası bir başka türlü, insanları başka türlü, her şeyiyle başka bir dünya. Benim yaptığım sadece bu fırsattan faydalanmak oluyor. Onun için hayatımdan gerçekten memnunum.»

0174-filiz-akin-tarik-akan-1972-ses-dergisi-arsivleri-munir-ozkul-halitakcatepe-tatli-dillim-filmi-ne-zaman-cekildi (2)
TATLI DİLLİM — Tarık Akan, Filiz Akın, Halit Akçatepe, Münir Özkul (1972, Ses Dergisi)

Köyde hayat bir başka güzeldir. Yazın sıcakların en çok arttığı günlerde bile püfür püfür eser köy yeri. Modern hayatın bir lüks maddesi olmaktan çıkıp, ihtiyaç haline gelen buzdolabı veya soğutma cihazları yoktur köyde. Yoktur ama içtiğiniz sular buz gibidir. Susuzluktan ağzınızın kuruduğu zamanlarda bile, bir bardak suyu yudum yudum içmek zorunda kalırsınız.




0174-sampuan-pe-re-ja-ile-yasayan-saclar-1972-yilinda-sampuan-reklamlari
PE-RE-JA — İyi beslenen saçlar dökülmez, yağlanmaz, kepeklenmez. (Modern Grafik)

KÖY YEMEKLERİ
Mis gibi tereyağlı ve de etli pilavlar yenilip Filiz Akın tarafından da çok beğenilince Münir Özkul durup dururken kısa kısa güldü. Sonra:
— Bilir misiniz, bu pilavdan daha lezzetli hangi pilavlar vardır?
Etraftan sesler yükselir:
+ Bundan iyisi olmaz.
Özkul devam eder:
— İnanın bana bundan daha lezzetli pilav vardır ve ben yedim.
Ardından bir sessizlik olur ve Halit Akçatepe dayanamayıp sorar:
+ Peki öyle olsun. Söyle bakalım, neredeymiş bu pilav?
Münir Özkul şöyle cevap verir:
— Bir keresinde işsiz kalmıştım. Üstelik beş param da yoktu. Tam üç gün kuru suya talim etmek zorunda kalmıştım. Dördüncü gün bir tiyatrodan çağırdılar. Bu bir iş teklifiydi. İşi hemen kabul ettim ve biraz avans verdiler. Avansı alır almaz bir lokantaya oturdum. Aksiliğe bakın, geç gittiğim için bütün yemekler de bitmişti. Kala kala bir tek bulgur pilavı kalmıştı. Tereddüt etmeden yumuldum bulgura. İşte hayatımda yediğim en lezzetli bulgur pilavı odur.

0174-filiz-akin-gencligi-1972-ses-dergisi-arsivleri-tatli-dillim-film-cekimleri

 Kaynak: 1972, SES Dergisi