Sıkı takipçilerimiz eminim Şubat ayı NewsBang köşemizden Republic – The Revolotion haberimizi anımsayacaklardır. Elixir Studios’un geliştirdiği oyun, duyurulduğu tarihe göre bakacak olursak raflardaki yerini oldukça erken aldı. Bunun en büyük nedenlerinden biri, Elixir takımının piyasaki çoğu strateji oyununa kıyasla ortaya daha farklı bir şey çıkarma isteği. Açıkçası ben oyunun başından beri bu farklılığı hissettim. Senaryosu, kontrolleri, görsel kalitesi ve sayısız detayı ile Republic, farklı olduğunu oyuna başlar başlamaz hissettiriyor.

0278-republic-of-revolotion-oyun-incelemesi-2004-cd-oyun-dergisi (2)
Kaynak: CD-OYUN Dergisi (2003)

Bugüne kadar benzer türde herhangi bir oyunun yapılmamış olması da Republic’in hanesine artı puan ekliyor. Gerekten piyasaya şöyle kabaca bir göz attığımızda strateji oyunlarının çoğunda fantastik dünyalarda geçen ya da savaş üzerine kurulmuş oyunlardan oluştuğunu görebilirsiniz. Elbette arada bu türlerin dışında alternatifler çıkıyor ama bunların sayısı ve özellikle başarılı olanların sayısı diğerlerine göre oldukça azınlıkta. Republic’te oldukça orijinal bir senaryo hakim ve bu azınlığın içinde yer alan oyunlardan biri.

0278-cepten-surf-yapin-2004-yili-turkcell-reklamlari-hazirkart-reklam-arsivi-gprs-internet-baglantisi
TURKCELL — Cepten surf yapın! • SURFCELL

Republic – The Revolution, Sovyetler Birliği’nin dağılmasından sonra ortaya çıkan hayali devlet Novistrana Cumhuriyeti’nde geçiyor. Yıllar önce Novistrana’da henüz küçük bir çocukken aileniz gözleriniz önünde gizli polis teşkilatı tarafından zorbalıkla tutuklanır ve olayın ardından kısa bir süre sonra nezaret altında tutulan aile fertlerinizin öldüğü açıklanır. Bu haberi duyduğunuz andan itibaren artık amacınız olayın sorumlusu olarak gördüğünüz gizli polis teşkilatı başkanı Vasily Karasovdan intikam almaktır. Tabii intikam almanız pek kolay olmayacak çünkü Vasiy Karasov’un siyasi bir kimliği var ve ona ulaşmanız normal şartlarda mümkün değil. Oyundaki amacımız, Karasov’un rejimini yıkmak ve intikamımızı almak için savunduğumuz düşünceyi Novistrana halkına yaymak.

0278-republic-of-revolotion-oyun-incelemesi-2004-cd-oyun-dergisi (1)
Kaynak: CD-OYUN Dergisi (2003)

Evet arkadaşlar kısaca oyunumuzu konusu bu şekilde gelişiyor. Oyuna başlarken kendinize ve partinize bir isim belirlemeniz gerekiyor. İsimleri belirledikten hemen sonra 10 sorudan oluşan bir teste karşılaşıyorsunuz. Testte sorulan sorulara cevap verirken dört farklı seçenekten birini seçip ekranın sağ altında yer alan onay tuşuna basmanız gerekiyor. Oyunda easy, normal, hard ve very hard olmak üzere toplam 4 farklı zorluk derecesi bulunuyor. Bence başlangıç için normal zorluk seviyesi en ideal seçim olacaktır. Zorluk seçimini yaptıktan sonra kısa bir yüklemenin ardından kendimizi Novistrana’nın başkenti Ekaterine’de buluyoruz. İlk başta ekranı saran kontrol panelleri nedeniyle kafanız karışabilir. Yapımcılar bu detaylarla oyuncuların zorlanabileceğini düşünerek oyun için kontrol panelleri ve göstergelerin ne işe yaradığını anlatan detaylı bir yardım menüsü hazırlamışlar. Çok fazla ayrıntı olduğu için bunları tek tek anlatmama gerek yok. Size tavsiyem, oyuna başlamadan önce yanınıza İngilizce sözlük alın ve Tutorial kısmına baştan sona göz atın.

0278-mikado-kulaklik-reklami-2004-yilinda-oyuncu-kulakliklari-segment-ticaret
MIKADO — Daha fazlasını duymak isteyenlere!

Republic inanılmaz bir grafik motoruna sahip. Tamamen 3D dizayn edilen Ekaterine’e girişte çevrenin tasarımı, binalar ve şehirde yaşayan insanlar hemen dikkatinizi çekecektik. Yapıların tasarımındaki ayrıntıların yanı sıra çevresel detaylar da kendini hemen belli ediyor. Ekranda üstten izlediğimiz şehri mouse kontrolü ile gezebiliyoruz. Mouse’un sağ tuşuna basılı tutarak hareket ettirdiğinizde ise görüntüyü sağa sola çevirebiliyorsunuz. Şehri incelerken binaların camları dikkatimi çekti. Öylesine gerçekçi yapmışlar ki, yansımaları dinamik olarak cam üzerinde izleyebiliyorsunuz. Son iki sene içerisinde piyasaya çıkan oyunların çoğunda yansıma ve su efektleri gibi çevresel detaylarda gerçekten inanılmaz bir noktaya geldi. Bu gidişle herhalde programcılar bu tip efektleri birkaç yıl içinde gerçekten ayırt edemeyeceğimiz hale getirirler.

0278-cd-oyun-dergisi-2004-yili-arsivleri-icindekiler-demo-yardim
Kaynak: CD-OYUN Dergisi (2003)

Binalardan yollara, çevrede yer alan dükkanlardan insanlara kadar aklınıza gelebilecek her şey neredeyse kusursuz hazırlanmış diyebiliriz. Oyun, sunum olarak benim çok hoşuma gitti. Genelde çoğu oyunda baştan savma yapılan grafiksel ara yüzler Republic’te tek kelimeyle harika hazırlanmış. Loading barlarından animasyonlarına kadar, kontrol panellerinden harita ekranlarına kadar aklınıza gelebilecek her detayda Republic kalitesini açıkça belli ediyor. Kötü yanı ise çalıştırmak için çok fazla sistem kaynağı kullanması. Minimum 512MB ram ihtiyacı duyuyor. Bunun yanında minimum Pentium III 800mHz işlemci ve T&L dönüşümü yapabilen Nvidia GeForce serisi veya muadili bir grafik kartı istiyor. Neyin ne işe yaradığını keşfedene kadar birkaç gününüze mal olabilir, benden söylemesi.




0278-cd-oyun-2004-yili-arsivleri

 Kaynak: 2003, CD Oyun